Amb el lloable propòsit de reforçar la seguretat ciutadana, l’Ajuntament de Figueres ha iniciat la instal·lació de càmeres de vigilància urbana. A tal efecte, ha aprovat una despesa aproximada d’un quart de milió d’euros, suma gens menyspreable per les vuit càmeres de 360 graus que integren l’acció, per bé que, llegint la nota de premsa emesa per l’ajuntament, la total implantació també refereix un centre de processament i visualització d’imatges ubicat a la Guàrdia Urbana així com el monitoratge dels fluxos turístics, que ara mateix no us sabria dir ben bé en què consisteix.