För en månad sedan nådde tunnelborrmaskinen Elektra en redan utsprängd tunnel under Stockholms ström, en milstolpe för projektet och Svenska kraftnät, ytterligare ett steg i arbetet med att öka nätkapaciteten och säkra elförsörjningen i Stockholmen. Efter ett kort uppehåll för service och underhåll fortsätter nu tunnelborrningen under Södermalm, 1.8 kilometer till målsnöret i Mårtensdal, Hammarby sjöstad.
| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | Дата публикации |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Восточная система водоснабжения заработает в Подмосковье в июле | 0 | 0 | 02-07-2019 |