Norge skal fortsatt være en av verdens fremste polarforskningsnasjoner. Det er viktig for å ivareta Norges sikkerhet og geopolitiske interesser, og for å håndtere og forstå raske klimaendringer. Derfor vil regjeringen nå bruke en milliard kroner på polarforskning og tilstedeværelse i Arktis.
| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | Дата публикации |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Banebrytande forskarar får 232 millionar kroner | 0 | 0 | 17-03-2026 |
| 2 | Banebrytande forskarar får 253 millionar kroner | 0 | 0 | 08-05-2026 |
| 3 | 241 millionar kroner til banebrytande forsking | 0 | 0 | 23-06-2026 |
| 4 | Banebrytande forskarar får 203 millionar kroner | 0 | 0 | 19-11-2025 |
| 5 | 374 millionar kroner til banebrytande forskarar | 0 | 0 | 14-12-2025 |
| 6 | 100 millioner kroner til internasjonal forskerrekruttering | 0 | 0 | 23-04-2025 |
| 7 | Fire nye forskningssentre skal styrke Norges arbeid for bærekraftig areal- og naturbruk | 0 | 0 | 20-03-2026 |
| 8 | 100 millioner kroner til internasjonal forskerrekruttering – slik blir den nye ordningen | 0 | 0 | 02-06-2025 |
| 9 | Norge får åtte nye forskningssentre for innovasjon | 0 | 0 | 15-12-2025 |
| 10 | Fiskeri og havbruk: planlagde utlysingar til nye prosjekt i 2026 | 0 | 0 | 16-02-2026 |