Regjeringen satser tungt på kvanteteknologi. Nå får Simula-gruppen, Universitetet i Oslo og SINTEF 244 millioner kroner til forskning som skal styrke Norges konkurransekraft og beredskap.
Классификация: Наука| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | дата |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 43 millionar kroner til satsing på kvanteteknologi | 0 | 0 | 19-06-2025 |
| 2 | Norge får åtte nye forskningssentre for innovasjon | 0 | 0 | 15-12-2025 |
| 3 | Banebrytande forskarar får 232 millionar kroner | 0 | 0 | 17-03-2026 |
| 4 | Banebrytande forskarar får 253 millionar kroner | 0 | 0 | 08-05-2026 |
| 5 | 192 millioner kroner til nasjonale forskningssentre for transport | 0 | 0 | 19-06-2025 |
| 6 | Et budsjett med viktige satsinger for vår tid | 0 | 0 | 15-10-2025 |
| 7 | 241 millionar kroner til banebrytande forsking | 0 | 0 | 23-06-2026 |
| 8 | Regjeringens milliardsatsing: Dette er Norges seks nye forskningssentre for kunstig intelligens | 0 | 0 | 11-06-2025 |
| 9 | Norge gir 67 millioner kroner til forskere i Ukraina | 0 | 0 | 20-01-2026 |
| 10 | Fire nye forskningssentre skal styrke Norges arbeid for bærekraftig areal- og naturbruk | 0 | 0 | 20-03-2026 |