The rate of a life-threatening gut disease called necrotizing enterocolitis (NEC) has decreased by 38% in very premature babies who received donated breast milk from Australian Red Cross Lifeblood, according to research published in the Journal of Paediatrics and Child Health. The study is the first in Australia to look at the benefits and risks of donated breast milk for very preterm babies born less than 32 weeks.
🛡️
Just a quick checkWe’re checking your connection to prevent automated abuse
| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | Дата публикации |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Ученый Новокшанова рассказала, почему молоко нужно пить до старости | 0 | 7 | 07-07-2026 |
| 2 | Fasting primes gut microbiome to improve intestinal recovery after radiation treatment | 5 | 7 | 10-07-2026 |
| 3 | Ученые развеяли миф о вредности жирных молочных продуктов | 0 | 5 | 07-07-2026 |
| 4 | Brushing teeth 3 times daily prevents dementia: Study | 5 | 7 | 25-06-2026 |
| 5 | Исследование: треть продуктов питания для грудничков содержит избыточный сахар | 0 | 0 | 10-09-2019 |
| 6 | Interleucina 6 como marcador diagnóstico de sepsis neonatal en el Hospital General del Puyo, 2023 | 0 | 5.68 | 18-01-2026 |
| 7 | ЛДПР предложила программу бесплатного питания для детей до трех лет | 0 | 5 | 07-07-2026 |
| 8 | В Красноярском крае втрое сократились продажи фальшивого молока | 5 | 7 | 27-06-2026 |
| 9 | Россия вошла в число стран - лидеров по низким показателям младенческой смертности | 0 | 0 | 20-08-2019 |
| 10 | Трое пациентов с коронавирусом выписаны после переливания плазмы в Москве | 0 | 0 | 21-04-2020 |