Nu är det klart: Ericsson överger Kista för Hagastaden. Bolaget flyttar hela verksamheten i Stockholm, inklusive huvudkontoret, till nya lokaler. Moderaterna varnar för att Kista nu kan bli en ”spökstad”.
| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | Дата публикации |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Stockholm satsar 100 miljoner på Kista – för att undvika en ”spökstad” | 0 | 0 | 07-06-2026 |
| 2 | Ekholm slutar på Ericsson – Narvinger tar över | 0 | 0 | 16-06-2026 |
| 3 | Var en ”lite sämre version av Ericsson” i höstas – nu springer Nokia ifrån | 0 | 0 | 06-06-2026 |
| 4 | Stålbolaget Stegra byter namn på moderbolaget | 0 | 0 | 15-06-2026 |
| 5 | Ericsson and unveils national 5G, 6G, AI test centre in Sweden | 0 | 0 | 22-06-2026 |
| 6 | Nytt Stockholmsradhus ska kosta runt 20 000 kronor i månaden | 0 | 0 | 10-06-2026 |
| 7 | ”S-styre i Stockholm har inte kortat vårdköer” | 0 | 0 | 22-06-2026 |
| 8 | LKAB bygger industri som utmanar Kina: ”Först ut i Europa” | 0 | 0 | 27-05-2026 |
| 9 | Svensk industri sårbar vid kris eller krig | 0 | 0 | 13-06-2026 |
| 10 | Därför kunde Lyten köpa Northvolt: Elen | 0 | 0 | 28-05-2026 |