SKELLEFTEÅ. DN besöker Northvolts nya ägare Lyten som vill återstarta batterifabriken i Skellefteå. Men ännu finns inga kunder, finansieringen är oklar och de största investerarna hålls dolda. – Vårt allra största jobb är att återskapa förtroendet, säger Lytens Sverige-vd Matthias Arleth.
| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | Дата публикации |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Skellefteåborna om Lyten: ”Försiktigt optimistisk” | 0 | 0 | 28-05-2026 |
| 2 | Därför kunde Lyten köpa Northvolt: Elen | 0 | 0 | 28-05-2026 |
| 3 | Scania skrotar elektrifieringsmål: ”Måste ha högre bränslepriser” | 0 | 0 | 29-05-2026 |
| 4 | BYD-toppen slår tillbaka mot kritiken: ”De har extremt fel” | 0 | 0 | 14-06-2026 |
| 5 | Arlandas plan: Snabbare bagage efter landning | 0 | 0 | 31-05-2026 |
| 6 | Nu avslutar Sandviken energi stormarbetet | 0 | 0 | 21-06-2026 |
| 7 | Jeansbutiken i konkurs – ägaren: ”Det var väntat” | 0 | 0 | 08-06-2026 |
| 8 | Inuti Volvos digitala hjärta – så byggs framtidens bilar | 0 | 0 | 30-05-2026 |
| 9 | Linus Larsson: Det här är spiken i kistan för allt gott Open AI skulle bli | 0 | 0 | 09-06-2026 |
| 10 | Stockholm satsar 100 miljoner på Kista – för att undvika en ”spökstad” | 0 | 0 | 07-06-2026 |