Просмотр новости

Найдите то, что Вас интересует

Stockholm satsar 100 miljoner på Kista – för att undvika en ”spökstad”

Дата публикации: 07-06-2026 09:31:34

40 procent av kontorsytan i Kista står outhyrd – och värre lär det bli när Ericsson flyttar. Stockholms stad satsar nu 100 miljoner kronor på ett kommunalt bolag som ska försöka bryta den negativa spiralen. – Vakansgraden i Kista är alldeles för hög, säger finansborgarrådet Karin Wanngård (S).

Классификация: Санкт-Петербург

Схожие новости

#Наименование новостиТональностьИнформативность
1Ericsson lämnar Kista – kan bli ”spökstad”00
2Nytt Stockholmsradhus ska kosta runt 20 000 kronor i månaden00
3”S-styre i Stockholm har inte kortat vårdköer”00
4Fler bostäder än någonsin – men färre har råd att bo i Stockholm00
5Därför kunde Lyten köpa Northvolt: Elen00
6Bröllopsboom i stadshuset när kostnaderna skenar00
7Ruben Östlund vill dela ut en miljon som en konstperformance00
8Stockholm brädar Köpenhamn och Oslo00
9Ericsson and unveils national 5G, 6G, AI test centre in Sweden00
10Inuti Volvos digitala hjärta – så byggs framtidens bilar00

  • ТональностьТональность 0
  • ИнформативностьИнформативность 0
  • Источникwww.dn.se