Skulle USA använda omvärldens beroende av amerikanska techbolag som globalt maktmedel? Det kan ha låtit som en hypotetisk fråga. Tills nu, när den nya, kraftfulla AI-modellen inte får erbjudas till någon som inte är amerikansk medborgare.
| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | Дата публикации |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Linus Larsson: Det här är spiken i kistan för allt gott Open AI skulle bli | 0 | 0 | 09-06-2026 |
| 2 | Linus Larsson: Elon Musk förlorade i rätten – men Open AI tog också stryk | 0 | 0 | 19-05-2026 |
| 3 | Linus Larsson: Så kommer Googles nya sökruta att förändra ditt liv på nätet | 0 | 0 | 20-05-2026 |
| 4 | AB Volvo i kritikstorm i USA: ”Hand i hand med Trump” | 0 | 0 | 20-05-2026 |
| 5 | Rekordsiffror räcker inte – trots att AI-rallyt är tillbaka | 0 | 0 | 21-05-2026 |
| 6 | Källor: USA vill placera kärnvapen på fler håll i Europa | 0 | 0 | 02-06-2026 |
| 7 | Должна ли Европа бойкотировать американские технологии из-за Гренландии и возможно ли это вообще? | 0 | 0 | 21-01-2026 |
| 8 | Эксперты так и не поняли, на каком основании в США запретили ИИ Anthropic | 0 | 0 | 19-06-2026 |
| 9 | Så mycket energi slukar världens AI-datacenter | 0 | 0 | 03-06-2026 |
| 10 | Expert: Bostadsmarknaden snart immun mot Trump och Putin | 0 | 0 | 18-06-2026 |