DN DEBATT. I Stockholm för det rödgröna styret ett gerillakrig mot riksdagen. När lagstiftaren bestämmer en sak hittar de kryphål för att styra mot en annan. De har så svårt att smälta förra valresultatet att de inte kan respektera folkviljan. Svälj förlusten, respektera reglerna och bättre lycka i september, skriver Carl Bergkvist, Stockholms Handelskammare.
| # | Наименование новости | Тональность | Информативность | Дата публикации |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Hårda orden i debatten: ”De hittar på om vår politik” | -3 | 6 | 10-06-2026 |
| 2 | DN Debatt Repliker. ”Inte vårt jobb att agera som statens förlängda arm” | 0 | 5 | 04-06-2026 |
| 3 | DEBATT: Så kan Stockholms läns nya stugägare vårda drömmen | 0 | 0 | 17-06-2026 |
| 4 | Storbråk i riksdagen: ”De vill skydda sina ministrar” | -3 | 6 | 09-06-2026 |
| 5 | Kristina Lindquist: Det är klart att Bengt Ohlsson inte är rädd | -3 | 6 | 02-06-2026 |
| 6 | DN Debatt. ”SD kan avgöra valet – men inte på sättet ni tror” | 0 | 5 | 20-06-2026 |
| 7 | Tomas Ramberg: Hur ska Tidöpartierna hämta sig? | -3 | 6 | 16-06-2026 |
| 8 | 100 dagar till valet – chatta med DN:s politikreportrar | 0 | 5 | 05-06-2026 |
| 9 | Ledare: SD vill flytta mer makt till partitopparna | 0 | 5 | 08-06-2026 |