Вход на сайт

Просмотр новости

Найдите то, что Вас интересует

I očeva prehrana utječe na zdravlje bebe, ne samo majčina

Дата публикации: 09-08-2026 05:16:00

NOVO istraživanje pokazuje da očeva prehrana prije začeća utječe na zdravlje djeteta.

Основное содержимое страницы с новостью.

SVE JE VIŠE dokaza o štetnosti ultraprerađene hrane, industrijskih proizvoda niske nutritivne vrijednosti koji se povezuju s nizom bolesti. Novo istraživanje sada pokazuje da rizici takve prehrane ne pogađaju samo osobu koja je konzumira, nego se mogu prenijeti i na iduću generaciju, i to preko oca.

Studija brazilskih znanstvenika upućuje na to da očeva prehrana prije začeća može utjecati na zdravlje i tjelesnu kompoziciju djeteta, piše ScienceAlert.

"Zdravlju i prehrani majke prije, tijekom i nakon trudnoće pridaje se velika pozornost, no o ulozi očeve prehrane malo se govori", kaže nutricionistička epidemiologinja Daniela Sartorelli sa Sveučilišta u São Paulu. "Naše istraživanje pokazuje da je i ona iznimno važna za zdravlje djeteta."

Metodologija istraživanja

Tim Daniele Sartorelli pratio je 43 obitelji - majku, oca i novorođenče. U istraživanje su prvo uključili trudnice, a zatim su pozvali i njihove partnere. Tijekom studije, roditelji su dva puta dali detaljne podatke o svemu što su jeli i pili u prethodna 24 sata.

Na temelju toga, znanstvenici su izračunali koliki je postotak energije u njihovoj prehrani dolazio iz ultraprerađenih namirnica.

Nakon rođenja djece, tim je proveo detaljna mjerenja dojenčadi koja su uključivala porođajnu težinu, duljinu, opseg tijela te debljinu kožnih nabora radi procjene tjelesne masnoće.

Veza s tjelesnom masom dojenčadi

Analiza je pokazala da je veći unos ultraprerađene hrane kod očeva bio povezan s većom porođajnom težinom beba. Ta su djeca također imala veću težinu u odnosu na duljinu te deblje kožne nabore na bedrima i bokovima.

"Iako studija nije utvrdila porast ukupne tjelesne masti, nego nakupljanje masti u određenim dijelovima tijela, rezultati upućuju na to da kvaliteta očeve prehrane može utjecati na razvoj fetusa", pojašnjava Sartorelli. "To je značajno jer je ultraprerađena hrana u prosjeku činila 30 posto ukupnog energetskog unosa očeva u našoj studiji. Pritom se to posebno odnosilo na mesne prerađevine, zaslađena pića i kekse."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Loša prehrana očeva povezuje se s promjenama u kvaliteti sperme"

Autori studije naglašavaju da njihovi podaci pokazuju korelaciju, a ne uzročno-posljedičnu vezu. Ipak, otkriće se nadovezuje na sve veći broj dokaza da očev stil života može utjecati na razvoj djeteta i prije začeća. Vjerojatni mehanizam su epigenetičke promjene koje se prenose spermom.

"Loša prehrana očeva povezuje se s promjenama u kvaliteti sperme i epigenetičkim markerima, a to dovodi do veće vjerojatnosti metaboličkih poremećaja kod potomstva", navode istraživači.

"Prehrana bogata ultraprerađenom hranom može stvoriti upalno okruženje u tijelu"

"Ultraprerađena hrana poznata je po svom upalnom potencijalu. Ona povećava proizvodnju reaktivnih kisikovih spojeva koji potiču upalu, a to može izravno utjecati na kvalitetu i pokretljivost spermija. Epigenetičke promjene, posebno metilacija DNK koju prenosi sperma, mogući su mehanizam koji objašnjava kako očeva izloženost okolišnim čimbenicima može utjecati na razvoj potomstva."

Jedan od puteva mogao bi uključivati gen IGF-II. Taj gen, koji djeca nasljeđuju od oca, kodira protein ključan za rast fetusa.

"Prethodne studije pokazale su da prehrambene navike oca mogu biokemijski modificirati ovaj gen u spermi", kaže glavna autorica i nutricionistička istraživačica Mariana Carvalho. "Prehrana bogata ultraprerađenom hranom može stvoriti upalno okruženje u tijelu, što utječe na kvalitetu sperme i mijenja ekspresiju gena koji će se prenijeti na dijete."

Važnost prehrane oba roditelja

Iako su potrebna daljnja istraživanja kako bi se potvrdila epigenetička hipoteza, znanstvenici poručuju da bi svi koji planiraju obitelj trebali razmisliti o tome kako njihova prehrana utječe na buduće dijete.

"Kvaliteta očeve prehrane prije začeća ima značajan utjecaj na zdravlje djeteta", zaključuje Sartorelli. "Ovi rezultati potiču opsežnija istraživanja i naglašavaju potrebu da se u savjetovanje o planiranju obitelji uključe i muškarci, a ne samo žene."

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Kliknite ovdje.

Ovo je .

Homepage nacije.

Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.

Želite raditi na Indexu? Prijavite se ovdje.

Схожие новости

#Наименование новостиТональностьИнформативностьДата публикации
1Znanstvenici otkrili važnost zaboravljene žlijezde: "Rezultati su nas iznenadili"08.5203-08-2026
2Znanstvenici: Previše proteina moglo bi ubrzati probleme povezane sa starenjem08.6710-08-2026
3Znanstvenici otkrili kako trauma iz djetinjstva mijenja mozak07.207-08-2026
4Диета родителей способна изменить мозг ребёнка: переход на здоровое питание не поможет08.6704-08-2026
5Исследование: треть продуктов питания для грудничков содержит избыточный сахар0010-09-2019
6Studija: Znanstvenici u baš svim uzorcima ljudskih arterija pronašli mikroplastiku06.9402-08-2026
7Znanstvenici: Bakterije na farmama štite djecu od astme i alergija06.1402-08-2026
8Ученые установили, что риск будущего ожирения ребенка зависит от порций прикорма012.0528-07-2026
9Znanstvenici otkrili zašto komarci neke ljude bodu više01004-08-2026
10Novo istraživanje otkrilo da se zaboravljena sjećanja mogu vratiti05.0207-08-2026

Классификация: . Схожих патентов: 0. Схожих новостей: 10. Тональность: 0. Информативность: 5.97. Источник: www.index.hr.